Projekt > Kunders projekt
Sejtan Edition
P-g:
Nu jäklar är det dags att sparka igång mitt projekt.
Cykeln jag bygger på är en riktigt skön Nordstjerna med orginalemblemet kvar på framstänkan.
Än så länge har jag bara hunnit preppa tanken för lite mer patina så den ska passa in på hojen. Motorn måste flyttas upp lite så pedalerna inte tar i och sen var det resten också ;)
Riktigt kul att ha nåt att skruva på igen.
P-g:
P-g:
Kan ju passa på att ställa lite frågor så kan ni som byggt klart får chans att glänsa lite ;)
1. Mina pedaler tar i motorn, vet inte om jag har ovanligt smalt mellan pedalerna eller om jag måste flytta upp motorn.
2. Om svaret på fråga 1 är att flytta upp motorn undrar jag om ni har några tips på hur man får till det med adapter.
3. Hmmmmmm, det var nog bara det så länge.
Mefistofeles:
--- Citat från: P-g skrivet augusti 27, 2013, 00:30:46 AM ---Kan ju passa på att ställa lite frågor så kan ni som byggt klart får chans att glänsa lite ;)
1. Mina pedaler tar i motorn, vet inte om jag har ovanligt smalt mellan pedalerna eller om jag måste flytta upp motorn.
2. Om svaret på fråga 1 är att flytta upp motorn undrar jag om ni har några tips på hur man får till det med adapter.
3. Hmmmmmm, det var nog bara det så länge.
--- Slut citat ---
Jag hade också problem, men det var bra några millimeter som tog i. Det avhjälptes genom att skruva av pedalen och trä på ett stålrör på trampaxeln och bända tills det gick fritt.
Välkommen till forumet !!
P-g:
Perfekt. Det ska jag testa.
Tack för tipset
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
Gå till fullversion