Projekt > Kunders projekt

Att bli med påhängare.

(1/2) > >>

Mumkas:
Hejsan,

Ja kanske ska jag göra en tråd här. Det känns helrätt faktiskt!

Har kört och skruvat MC sen jag var 16 (är 51 nu) och varit sugen på att skaffa en moppe sån som jag hade i tonåren att skruva med, men de har ju blivit så dyra. Surfade lite på Blocket och såg att det fanns nya påhängsmotorer att få tag på. Perfekt då jag kom på att jag hade denna skönheten i garaget  :D

/Janne

Mumkas:
Efter ett trevligt besök i Vendelsö kom jag hem med en julklapp till mig själv.

Mumkas:
I fredags blev det meköl och en stilstudie. Verkar sjukt lovande tycker jag.

Mumkas:
Och nu är jag ifatt projektet som det ser ut nu i tråden. Så här ser den ut nu och det blir lite träda i projektet över jul. Har listat ut att cykeln är tillverkad ca 1940 och inga obehagliga överraskningar hittills. Allt har gått att lossa utan problem, bara behövt använda lite screw grab på några skruvar. Lite roliga överraskningar var att kedjan hade ett lås med skruv och mutter i en länk. Ser faktiskt ut som att det inte är något någon hittat på, utan jag tror faktiskt kedjan är från 1940 den med. Sen var fälgbanden vävda och däcken tillverkade av Nymans Cord. Men det blir såklart nya däck, fälgband och så. Annars så är cykeln sjukt fin så ram, skärmar etc. får vara som de är. En nöt att knäcka är styret då handtagen har en inre stoppring som är svetsad till styret. Vill inte sabba det, men det blir svårt att få på gas- och kopplingshandtag. Antingen blir det till att byta styre, eller att hitta alternativa reglage som inte behöver träs på styret. Kanske en chokespak som gasreglage?

Ha det!
/Janne

Mumkas:
En fin överraskning för att meka isär baknavet fanns i cykelns verktygslåda  :D

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion