Projekt > Kunders projekt

Da Chopper

<< < (2/2)

David Walman:
Välkommen till forumet. Ja det är lite dött för tillfället men det blir ju inget drag om ingen visar upp något. Så fortsätt posta :)

Bygget ser bra ut men jag ser ingen motor ;)

Lolalola:
Jag är inte den som är den, men kommer någonting av det där att hålla ens från morgon till middag? ;)

Solderman:

--- Citat från: Lolalola skrivet april 04, 2016, 20:04:19 PM ---Jag är inte den som är den, men kommer någonting av det där att hålla ens från morgon till middag? ;)

--- Slut citat ---

Nog kommer det hålla alltid. Förlängningen av gaffeln är gjort av ett stålrör med 2mm gods och helsvetsat runt om. Det är 0,5 mm tjockare än originalet så där finns inget att oroa sig för. Samma sak med fotpinnen. Den stora oron finns nu i om projektet någonsin blir klart då kuggkransen till bakhjulet och lagret var i så dålig kondition att det pajade totalt när jag skulle ta bort dom överflödiga kransarna. Kostnaden för ett nytt hjul fick mig att se över den totala budgeten och då insåg jag att det fanns mer prioriterade områden, som en ny kap & Klyvsåg, att satsa slantarna på. Så detta projekt har nu åkt i malpåsen.
Men jag hann beställa ett svarta däck av typen svart Fat Frank 60x599 om någon är intresserad.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[*] Föregående sida

Gå till fullversion