Författare Ämne: Das Knödler.  (läst 19167 gånger)

Benke

• Sr. Member
  • Antal inlägg: 259
  • Power for your bike. Fuel for your dreams.
    • Visa profil
SV: Das Knödler.
« Svar #45 skrivet: augusti 26, 2014, 23:40:54 PM »
Intressant med dödaren. Undrar om den kan störa det hela. Det är ju dessutom omanligt med dödare på tävlingsmaskiner som Das Knödler.
Men ändå, det kommer vara min ryggtavla du ser mest  ;)

Bra jobbat med motorn Anders.
Power for your bike. Fuel for your dreams.

econoline

• Full Member
  • Antal inlägg: 145
    • Visa profil
« Svar #46 skrivet: augusti 27, 2014, 07:57:10 AM »
Ok! Bra då kan jag bromsa mot din maskin, då mina bromsar är obefintliga. Föresten...hur äre med nummerskyltar? Funderar på att rulla fram några och montera före racet. Får man siffror där, eller ska man fixa allt innan? Upppss! detta kannske är fel tråd att fråga om sånt, i så fall blir jag väl rättad av "vän av ordning". ;D :( >:(
Knödler 1

econoline

• Full Member
    • Visa profil
« Svar #47 skrivet: augusti 29, 2014, 20:32:36 PM »
Misständningarna återkom när jag monterade på 17:Bingen. Kannske får för mycket av det goda. En del av såsen hamnar i insugstratten, så jag ska pröva med original förgasaren. Det tråkiga med den är att den 4:taktar så förbaskat på fullvarv. :o
Bara att testa vidare!!!!
Knödler 1

econoline

• Full Member
    • Visa profil
« Svar #48 skrivet: augusti 30, 2014, 21:26:29 PM »
Kommer att köra med oiginal fugge i hedemora. Har testat utan dödare , ingen skillnad. Bytte då till tändspolen från min andra hoj och då går den betydligt bättre, utan misständningar. Verkar vara det som varit problemet med motorn hela tiden. Får kolla med Benke om den går att reklamera!? ;)
Knödler 1

econoline

• Full Member
    • Visa profil
« Svar #49 skrivet: oktober 18, 2014, 19:46:30 PM »
Ett par Continental dubbdäck beställda. Förberedelserna för NSW 2015 har börjat. Ska riva ur motorn och börja fila. Skulle va kul om man kom kom med i 60+ klubben. :)
Knödler 1