Författare Ämne: total nybörjare dyker in  (läst 2565 gånger)

elof

• Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 2
    • Visa profil
total nybörjare dyker in
« skrivet: september 21, 2016, 15:48:39 PM »
Hej, köpte idag en rostig gammal cykel jag blev kär i och beställde en påhängsmotor från sandelco. Jag kan inget om motorer och ytterst lite om cyklar, men jag e pepp på att lära mig. Dock är det mycket snack med termer och annat här på forumet som gör att jag inte hänger med så mycket. Men det kommer väll. I alla fall är tanken att göra en madmax inspirerad liten åkare. Jag lajvar en del och kommer köra omkring med den i ödemarken. Kommer garanterat fråga om hjälp här men här kommer i alla fall bild på skönheten

Tanken är att bygga någonslags sadel på pakethållaren, och ha ett fetare styre. Kom gärna med inspirationsförslag eller nybörjartips. Helst sådant som inte kräver svetsning. kapning, lödning och annat klarar jag dock av :)

max350

• Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 9
    • Visa profil
SV: total nybörjare dyker in
« Svar #1 skrivet: september 28, 2016, 19:24:56 PM »
Hej! Jag tycker du ska bygga ihop cykeln med påhängsmotorsatsen först, få allt att funka ,köra lite, sedan så kan du börja att bygga MADMAX cykeln.

elof

• Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 2
    • Visa profil
« Svar #2 skrivet: september 30, 2016, 22:20:01 PM »
Hej! Jag tycker du ... sedan så kan du börja att bygga MADMAX cykeln.

jo det är smartast :) jag är dock mer estet än mekaniker, så lite smått pill blir det med. Men ska ta ditt råd.

patriknills8

• Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 5
    • Visa profil
« Svar #3 skrivet: november 04, 2016, 16:52:54 PM »
Vill du montera ett bockstyre, kanske en annan sadelstolpe och en "racigare"-sadel?
"Gräl med en drucken drabbar en som ej är där"(Publilius Syrus)
på var hemsida kan du köpa cyklar med upp till 40% rabatt hos Wiggle