Författare Ämne: REX  (läst 6275 gånger)

Lolalola

  • Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 20
    • Visa profil
REX
« skrivet: juni 04, 2016, 15:49:17 PM »
Förra helgen så handlade jag upp mig på lite bra grejor. 


Sen "lånade" jag hjulen från en släktings cyklel.


Det flöt på bra där ett tag men sen så fick jag problem. Jag får ta och länga styrhuvudet eller göra nån distans. Kanske att jag börjar klippa ut en tank istället. Det är ju roligare.


Kanske att jag skulle börja köra Sachs?


Den passar ju så himla fint i ramen och går gör den också.


Nu måste jag bara ha tag på en MTB med helst skivbroms fram, och ett par vita däck.
« Senast ändrad: juli 03, 2016, 18:59:34 PM av Lolalola »

Lolalola

  • Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 20
    • Visa profil
SV: Boardtrack II
« Svar #1 skrivet: juni 12, 2016, 00:58:39 AM »
Jag hade svårt att få tag på 26" med navbroms så jag tog 28" istället. Förmodligen byter jag så småningom, men under tiden ser det rätt så ok ut. Men nöjd är jag inte och får jag bara fatt på en välvilligt inställd cykelreparatör som kan ekra och har koll på längder så byter jag till mindre fälgbanor.

Bakdrevet kom med posten igår men jag måste öppna upp centrumet för det stora navet. Funderar på att samtidigt även bearbeta ett 44-kuggars till Puch Racing.






« Senast ändrad: juni 12, 2016, 01:04:26 AM av Lolalola »

Lolalola

  • Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 20
    • Visa profil
SV: Boardtrack II
« Svar #2 skrivet: juni 12, 2016, 20:34:44 PM »
Jag tror fan det funkar med de stora hjulen! Nu kan jag börja med tanken.  :)





Lolalola

  • Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 20
    • Visa profil
SV: Boardtrack II
« Svar #3 skrivet: juni 19, 2016, 20:57:48 PM »
Tänk att en sån liten motor som dessutom såg ut att passa så bra plötsligt kan bli så otroligt stor och svår att få dit.
Jag fick kapa ur ordentligt i ramen och låta det bakre fästet på motorn sticka in en bit i stolpen. Nu blev motorn en bärande del, men sen gick den inte att få loss. Jag blev tvungen att sitta med en dremmel och ta av hörnen på det främre fästena innan den gick lyfta ur.


Bakdrev från Puch Racing.

Lolalola

  • Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 20
    • Visa profil
SV: Boardtrack II
« Svar #4 skrivet: juni 29, 2016, 23:04:55 PM »
Motorn på plats med pysventilen på, den som ställde till det och gjorde så jag fick karva i ramen. Fast motorn kom å andra sidan mycket längre ner på det här viset.


Sen tog jag och började tillverka en tank. Synd att det är midsommarafton så att jag inte kan fortsätta. Himla illa vald dag att ha midsommar på, tycker jag. 




Det slog sig bara lite när jag lödde skarvarna...

Lolalola

  • Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 20
    • Visa profil
SV: Boardtrack II
« Svar #5 skrivet: juni 29, 2016, 23:05:32 PM »
Idag så... näää, jag är inte nöjd. Jag blev tvungen att sätta sadeln på "pinnar" för att den inte skulle ta i däcket när man satte sig på den, och dom blev liksom för långa. Sen så är jag iofs helnöjd med ljuddämparen, men böjen och alltihopa fick sitta underligt lågt för att gå fri från tramporna. Kedjorna som också kom på i morse blev däremot helt ok.



« Senast ändrad: juni 29, 2016, 23:13:57 PM av Lolalola »

Lolalola

  • Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 20
    • Visa profil
SV: Boardtrack II
« Svar #6 skrivet: juli 03, 2016, 14:10:51 PM »
Nästan provkörning. Eller jag ledde runt den på tomten en sväng och cyklade till brevlådan... Det var väl sådär, så jag får ta och fixa en förgasare och dra wirar nu i veckan. Kanske montera en minimal LED-lampa framtill. Nummerplatta ser ju så stenhårt ut!



Solderman

  • Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 17
    • Visa profil
SV: REX
« Svar #7 skrivet: juli 08, 2016, 10:06:42 AM »
Fantastiskt snyggt jobbat. Jag är djupt imponerad av ditt bygge och att du inte vikt ned dig för murphys lag. Med en juste vinkelslip å en svets kan man slå en hel värld med häpnad.  Såååå Cool. Strunta i lampan. En riktig hojåkare är inte mörkrädd :-)Nu blev jag sugen på att ta upp mitt avstannade chopperprojekt igen. Jag har ju en limpa, egentillverkade fotpinnar och 2 Fat Frank som behöver komma till användning. Men det får nog bli när novembermörkret lagt sig över nejden och man kan pyssla med sånt som får en att längta till nästa sommar  :D
 

Lolalola

  • Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 20
    • Visa profil
SV: REX
« Svar #8 skrivet: juli 12, 2016, 20:59:00 PM »
Oj det var väldans. Tack så mycket!  :)

Uppdatering: Den gick inte igång. Men tanken höll tätt och alla wirar är dragna. Förgasare och insug monterat. Det verkar vara tändspolen som har blivit för gammal. Den har legat länge i ett minst sagt olämpligt klimat, men jag löser det nog med en utanpåliggande och ett batteri i en liten mässings- eller kopparlåda. Om jag inte hittar en spole alltså.

Sen så väntar jag fortfarande på mina dekaler. Rex-Acme från England kändes ballare än bara Rex från Halmstad.

« Senast ändrad: juli 12, 2016, 21:02:40 PM av Lolalola »

Lolalola

  • Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 20
    • Visa profil
SV: REX
« Svar #9 skrivet: augusti 10, 2016, 22:09:00 PM »
Slutrapport: Nu är den färdig och provkörd, motorn gav upp efter sex kilometer och alltsammans är ställt åt sidan.   :)

Med tankdekaler:


Förarmiljö:


När inspirationen återkommer skall jag stoppa i en HVA 118 eller en driftsäker Sandelco-rova.

patriknills8

  • Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 5
    • Visa profil
SV: REX
« Svar #10 skrivet: november 04, 2016, 16:45:16 PM »
Ja, mycket snyggt jobbat. Bra! :)
"Gräl med en drucken drabbar en som ej är där"(Publilius Syrus)
på var hemsida kan du köpa cyklar med upp till 40% rabatt hos Wiggle

Fast Fred

  • Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 2
    • Visa profil
SV: REX
« Svar #11 skrivet: november 16, 2016, 08:45:07 AM »
Tjusigt!

Får man fråga var du fått tag i kopplings och bromshandtagen?


Lolalola

  • Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 20
    • Visa profil
SV: REX
« Svar #12 skrivet: mars 04, 2017, 16:24:55 PM »
Det var en som sålde såna på Tradera, men säkert finns dom att få tag på för en tredjedel av priset på ebay eller direkt från Kina.