Författare Ämne: ladugårdsfynd  (läst 2235 gånger)

wrennfors

• Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 4
    • Visa profil
ladugårdsfynd
« skrivet: december 01, 2014, 19:26:17 PM »
Hej på er!

Jag hoppas att det är okej att starta upp en tråd här, även om jag ännu inte har inhandlat motorn. Det är ju trots allt tack vare inspirationen som jag fått utav era byggen,  som jag inte kan tänka på annat än att skapa något eget! :)

Jag tänkte även att jag härigenom kanske kunde få lite idéer och tips!

Delarna består utav ladugårdsfynd i form utav en novolette ram och en dödsdömd autoped.  Vilket jag hoppas kunna komponera ihop på ett BTR liknande sätt.

Idag fick jag masserat upp framgaffeln så att fälgen gick att montera, så imorgon sätter jag kapen i ramen så att även bakfälgen passar!

En fundering,  har någon monterat motorn hängande?

Mvh
Wrennfors

wrennfors

• Newbie
  • *
    • Visa profil
SV: ladugårdsfynd
« Svar #1 skrivet: december 03, 2014, 21:17:05 PM »
Projektet framskrider.  Ramen och fälgarna är nu kompatibla med varandra. Hängde på "oljetank" och sadel samt styre idag,  för att få en uppfattning om hur det blir.

Nästa steg är att svettsa dit en rambit för att få rätt stuk. Kan dock inte bestämma mig för om det behöver bockas eller om det smälta in med linjerna om jag lägger det i våg med ramen under. Förslag?

wrennfors

• Newbie
  • *
    • Visa profil
« Svar #2 skrivet: december 03, 2014, 21:21:06 PM »
Någon som är kunnig på däck?

Orginal dimensionen är 24x2

Kan man kränga på 24x3?
Hittade inga beige/vita i 24x2.

http://www.felt-stuff.com/parts/cruiser/tires/felt-cruiser-tire-thick-brick-antique-white.html

econoline

• Full Member
  • Antal inlägg: 145
    • Visa profil
« Svar #3 skrivet: december 04, 2014, 20:35:50 PM »
Det blir snyggt det där. Du kan säkert köra med 24x3. Tycker det blir fina linjer om du följer det undre röret, precis som du visat i exemplet.Det går säkert att göra egna motor fästen. Lycka till!
Knödler 1