Nyliga inlägg

Sidor: 1 [2] 3 4 ... 10
11
Motor / vända cyl alt vända rotations riktning
« Senaste inlägg av michaelth skrivet april 03, 2018, 17:46:46 PM »
Hejsan
Har någon av er vänt på cylindern på en China 50 cc motor??
Givetvis svetsa mer matterial i blockhalvorna och porta /maskinbearbeta till samma vevhusvolym.. men vad mer kan man drabbas av för problem?
och...
 vad krävs för vändning av rotations riktningen på motorn??
vända på den roterande delen  som sitter i el spolen?? vad mer.? behöver spolen flyttas??
Är det någon här som provat.. ;)
Är en liten specialare jag funderar att bygga.... handlade en maskin på Elmia i lördags... :)
Blir projekt tråd vad det lider..
12
Historiska träffar / Bilsport Custom & Motor Show på Elmia i Jönköping
« Senaste inlägg av Benke skrivet mars 30, 2018, 06:11:28 AM »
Här kommer bilder från showen.
13
Historiska tävlingar / Eskilstuna GP 2018-05-19
« Senaste inlägg av Furious Hermes skrivet mars 22, 2018, 15:11:33 PM »
Mchk-Mälardalen arrangerar en banträff i Eskilstuna 19:de maj.


De bjuder in oss till träffen där vi får en egen grupp att köra i, övriga klasserna är snabb och medium för klassiska racehojar, caféracers mm.


Vi kör enligt vårt reglemente för våra fordon som finns bland filer. Detta race ingår i Sandelco racing serie.


Vi kör heat om 4 varv.
Detta varvas med heat med de andra klasserna från MCHK.


Anmälan: Sker på http://www.mcmuseum.se/ Senast 20 april. Gå in via länken scrolla nedåt så kommer man till en länk där man anmäler sig.
Se även där för mera info eller på det fastnålade inlägget i facebook gruppen Vintage TT.


Anmälningsavgiften är 700kr. Den betalas via bankgiro till mcmuseum.  Den täcker banhyra, en engånglicens och en försäkring.
Efteranmälan kostar 800kr.
14
Historiska tävlingar / Norn Speed Weekend 24 februari - 2018
« Senaste inlägg av Furious Hermes skrivet januari 18, 2018, 14:01:29 PM »
Hej på er!
Inbjuder härmed till tävling för dessa härliga 50cc maskiner.
Tävlingen sker på plogad raka på sjöis.
Högsta hastighet som mäts upp med vår utrustning vinner.

REGLEMENTE:
En Kina producerad 50cc motor. Original block, cylinder, vev, vevstake och kolv. Fri bearbetning.
Bränsle: bensin med inblandning tillåten.
Endast insugning, ingen överladdning.
Chassi och karosseri: fritt.
Framdrivning: en växel, ingen växellåda.
Fungerande broms på minst ett hjul.

ANMÄLAN:
Sker genom att swicha in 200 kr till mig Bert Sundin på telefonnummer 070-2809885
eller sätt in på kontonr: 6256-617 449 422 på Handelsbanken
märk med namn samt skriv en kommentar här med namn och startnummer.
OBS: Är bindande. Anmälan senast 2018-02-16

Vänliga Hälsningar

Tävlingsledningen
15
Kunders projekt / SV: Boardtrack cykel
« Senaste inlägg av Lolalola skrivet november 12, 2017, 18:18:04 PM »
Skitsnygg!
16
Allmänt / SV: Materials & Supplies
« Senaste inlägg av Linus-lunna-lundström skrivet september 18, 2017, 20:02:17 PM »
http://www.bicycledesigner.com/bicycles/
Springer framgafflar och annat smått och gott
17
Övriga tekniska frågor / SV: Tidtagning och hastighet.
« Senaste inlägg av Linus-lunna-lundström skrivet september 18, 2017, 19:52:38 PM »
Det skulle funka bättre med en dragrace timer eller nåt, farsan byggde en till sig själv så han kunde köra test repor med sin dragrace skoter. Det enda som ä svårt är nog programeringen. det andra ä lättare!
19
Kunders projekt / Boardtrack cykel
« Senaste inlägg av Linus-lunna-lundström skrivet september 18, 2017, 17:05:17 PM »
Allt började vintern 2016 när jag satt i garaget och hade tråkigt, hade inget o pilla isär. Tänkte att man kanske skulle bygga en ny cykel. (not my first rodeo). När jag hade släpat hem en rex från morföräldrarnas förråd och hade börjat rikta om styrkronan så kom den så kallade farfadern och tyckte att jag skulle stoppa en motor på hojen. Då plockade han fram en puch motor av okänd model, men den hade trampor och det skulle bli problematiskt på en cykel. Efter någon dags velande så köpte vi en 50cc från sandelco speed shop (dem flesta vet nog vad det är). Sedan byggde vi en jigg och hängde upp cykeln i den. Det blev mycket rakare än om vi skulle ha byggt på golvet. Kapandet och svetsandet pågick i två veckor om jag inte minns fel. Farsan byggde en droppformad tank, och fräste ett tanklock i stål. Sedan monterade vi motorn och gjorde några test repor på byvägen. Satan vad den gick. Veckan efter det så införskaffades maron röd färg, eller New Holland röd som det stod på färgprovet. Cykeln demonterades och slipades ren. In i lackbåset med ramen och framgaffeln och sedan stod det still i en, sedan två och tre veckor, men tillslut så hade farfar tid att måla (han höll på med att måla min farmor Lincoln). Efter att alt var målat så monterades cykeln ihop igen, men vi var inte klar än, vi lastade upp den på släpet och körde den till micke lund eller dala målarn som vi brukar säga. Han randade den i en gammal gul färg, och det blev nå jävulst snyggt. Sedan hade jag så tur att jag fick två vita däck i födelsedags present. Dessa monterades på två kronan fälgar som vi hade målat i maron röd. Snart så är det tillfälle för första testkörningen efter målning. Men än är det några små detaljer kvar att fixa, T.ex randa bakskärm och måla kejde skyddet rött och randa det. Sedan så blir det å köra lite gran. Eller ja beundra, köra, putsa. och börja tänka ut nästa bygge, införskaffade en 66cc för inte så länge sedan som ska hamna på en custom boardtrack cykel.
20
Kunders projekt / Militärmoppe
« Senaste inlägg av DancingOnTheAshes skrivet augusti 04, 2017, 19:49:23 PM »
Mestadels klar med monteringen av motorn på min militärcykel. Massor kvar att snygga till och ska försöka att göra en fjäderbelastad kedjesträckare senare.
Sidor: 1 [2] 3 4 ... 10