Nyliga inlägg

Sidor: [1] 2 3 ... 10
1
Tävlingar / SV: Eskilstuna GP 2018-05-19
« Senaste inlägg av Furious Hermes skrivet april 19, 2018, 15:53:37 PM »
Glöm inte att anmäla er till detta roliga event.

Underbar asfaltsbana att åka på ;D
2
Motor / SV: vända cyl alt vända rotations riktning
« Senaste inlägg av Furious Hermes skrivet april 19, 2018, 15:50:46 PM »
När det gäller att vända kolven så har det att göra med att få öppningarna av kolvringarna på rätt ställe så de inte kommer vid någon av portarna.
Att vända rotationsriktningen på en tvåtaktare är inte speciellt svårt. Gäller att på tändpunkten rätt.

Drevet sitter fastskruvat på en konisk axel med krysskil.
3
Motor / SV: vända cyl alt vända rotations riktning
« Senaste inlägg av michaelth skrivet april 06, 2018, 19:08:56 PM »
hmm varför vända kolven vad skiljer fram och bak... såg någon krumelur avgas eller insug..??
vända rotations riktningen ? ingen som provat.
funderar... hur sitter drevet fast på utgående axeln?
4
Historiska tävlingar / SV: Norn Speed Weekend 24 februari - 2018
« Senaste inlägg av Furious Hermes skrivet april 04, 2018, 21:46:48 PM »
Tack, å grattis till vinsten.
5
Historiska tävlingar / SV: Norn Speed Weekend 24 februari - 2018
« Senaste inlägg av Benke skrivet april 03, 2018, 21:10:19 PM »
Kul tävling Bert. Kallt men perfekt is. Inte så halt som förra året.
6
Motor / SV: vända cyl alt vända rotations riktning
« Senaste inlägg av Furious Hermes skrivet april 03, 2018, 21:08:30 PM »
Hej!
Jag har vänt på cylindern. Det är inte så svårt. Jag delade på motorn så jag hade blockhalvorna lösa när skulle matcha spoolportarna. De la jag igen lite i ena kanten med kemisk metall sedan fräste jag ur i andra änden. Vände på kolven sedan bara.
Men jag har samma rotationsriktning som standard på motorgången.
7
Motor / SV: vända cyl alt vända rotations riktning
« Senaste inlägg av Benke skrivet april 03, 2018, 21:01:18 PM »
Bert kommer nog hjälpa dig med svar inom kort.
8
Motor / vända cyl alt vända rotations riktning
« Senaste inlägg av michaelth skrivet april 03, 2018, 17:46:46 PM »
Hejsan
Har någon av er vänt på cylindern på en China 50 cc motor??
Givetvis svetsa mer matterial i blockhalvorna och porta /maskinbearbeta till samma vevhusvolym.. men vad mer kan man drabbas av för problem?
och...
 vad krävs för vändning av rotations riktningen på motorn??
vända på den roterande delen  som sitter i el spolen?? vad mer.? behöver spolen flyttas??
Är det någon här som provat.. ;)
Är en liten specialare jag funderar att bygga.... handlade en maskin på Elmia i lördags... :)
Blir projekt tråd vad det lider..
9
Historiska träffar / Bilsport Custom & Motor Show på Elmia i Jönköping
« Senaste inlägg av Benke skrivet mars 30, 2018, 06:11:28 AM »
Här kommer bilder från showen.
10
Tävlingar / Eskilstuna GP 2018-05-19
« Senaste inlägg av Furious Hermes skrivet mars 22, 2018, 15:11:33 PM »
Mchk-Mälardalen arrangerar en banträff i Eskilstuna 19:de maj.


De bjuder in oss till träffen där vi får en egen grupp att köra i, övriga klasserna är snabb och medium för klassiska racehojar, caféracers mm.


Vi kör enligt vårt reglemente för våra fordon som finns bland filer. Detta race ingår i Sandelco racing serie.


Vi kör heat om 4 varv.
Detta varvas med heat med de andra klasserna från MCHK.


Anmälan: Sker på http://www.mcmuseum.se/ Senast 20 april. Gå in via länken scrolla nedåt så kommer man till en länk där man anmäler sig.
Se även där för mera info eller på det fastnålade inlägget i facebook gruppen Vintage TT.


Anmälningsavgiften är 700kr. Den betalas via bankgiro till mcmuseum.  Den täcker banhyra, en engånglicens och en försäkring.
Efteranmälan kostar 800kr.
Sidor: [1] 2 3 ... 10